Senin, 24 November 2008

Doa Jodoh

Ya AllahSeandainya telah engkau catatkan Dia milikku tercipta buatku
Satukanlah hatinya dengan hatikuTitipkanlah kebahagian antara kami
Agar kemesraan itu abadi

Dan Ya Allah Ya Tuhanku yang Maha Mengasihi Seiringkanlah kami melayari
hidup ini Ketepian yang sejahtera dan abadi

Tetapi Ya Allah Seandainya telah engkau takdirkanDia bukan milikku
Bawalah ia jauh dari pandangankuLuputkanlah ia dari ingatankuDan
peliharalah aku dari kekecewaan

Serta Ya Allah Ya Tuhanku yang Maha MengertiBerikanlah aku kekuatan
Melontar bayangannya jauh ke dada langitHilang bersama senja nan merah
Agarku bisa bahagiaWalaupun tanpa bersama dengannya

Dan Ya Allah Yang TercintaGantikanlah yang telah hilangTumbuhkanlah
kembali yang telah patahWalaupun tidak sama dengan dirinya

Ya Allah Ya TuhankuPasrahkanlah aku dengan takdirmuSesungguhnya apa yang
telah Engkau takdirkanAdalah yang terbaik buatkuKerana Engkau Maha
MengetahuiSegala yang terbaik buat hambaMu ini

Ya AllahCukuplah Engkau sahaja yang menjadi pemeliharakuDi dunia dan di
akhiratDengarlah rintihan dari hambaMu yang daif iniJangan Engkau
biarkan aku sendirianDi dunia ini mahupun di akhiratMenjuruskan aku
kearah kemaksiatan dan kemungkaranMaka kurniakanlah aku seorang pasangan
yg berimanSupaya aku dan dia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup
Ke jalan yang Engkau redhaiDan kurniakanlah padaku keturunan yang soleh

AMIN

1 komentar:

Anonim mengatakan...

wah, wishing-nya beraaaaaaaaaaaatttt hehehe ... semoga terkabul lah